4.1.1b Удео деце и младих на крају првог циклуса основног образовања (1-4. разреда) која постижу најмање минимални ниво достигнућа у математици, према полу


Метаподаци
Периодика: Четворогодишња
Година: 2025


МЕТАПОДАЦИ
Информације о индикатору
Дефиниција и методологија
Извор података и периодика прикупљања података
Напомена
ID глобалног индикатора
Датум ажурирања метаподатака
Глобални метаподаци

Информације о индикаторуВрх
Назив индикатора

4.1.1b Удео деце и младих на крају првог циклуса основног образовања (1-4. разреда) која постижу најмање минимални ниво достигнућа у математици, према полу

Назив глобалног индикатора

4.1.1 Удео деце и младих (а) у разредима 2/3; (b) на крају основног; и (c) на крају нижег средњег образовања која постижу најмање минимални ниво достигнућа у (i) читању и (ii) математици, према полу

Потциљ

4.1 До 2030. обезбедити да све девојчице и дечаци заврше бесплатно, равноправно и квалитетно основно и средње образовање које води ка релевантним и ефикасним исходима учења

Циљ

Циљ 4. Обезбедити инклузивно и праведно квалитетно образовање и промовисати могућност целоживотног учења за све


Дефиниција и методологијаВрх
Дефиниција

Минимални ниво достигнућа (МНД) је мерило основног знања у домену математике и читања мерено кроз процене учења и одговарајуће разреде.

Методолошка објашњења

Подаци се добијају из истраживања TIMSS / PIRLS / PISA које спроводи OECD.

Начин рачунања

Из истраживања TIMSS / PIRLS по смерницима OECD-а.

Јединица мере

%

Доступне дезагрегације

Пол

Територијални ниво

Република Србија


Извор података и периодика прикупљања податакаВрх
Извор података

Уједињене нације

Периодика прикупљања података

Четворогодишња


НапоменаВрх

Подаци за 2/3 разред нису доступни. Односе се на (b) на крају основног (нижи разреди).


ID глобалног индикатораВрх

C040101


Датум ажурирања метаподатакаВрх
29/5/2025

Глобални метаподациВрх

https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-01.pdf