![]() 4.1.1b Udeo dece i mladih na kraju prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (1-4. razreda) koja postižu najmanje minimalni nivo dostignuća u matematici, prema poluMetapodaciPeriodika: ČetvorogodišnjaGodina: 2025 |
METAPODACI |
Informacije o indikatoru |
Definicija i metodologija |
Izvor podataka i periodika prikuplјanja podataka |
Napomena |
ID globalnog indikatora |
Datum ažuriranja metapodataka |
Globalni metapodaci |
Informacije o indikatoru | Vrh |
Naziv indikatora | |
4.1.1b Udeo dece i mladih na kraju prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (1-4. razreda) koja postižu najmanje minimalni nivo dostignuća u matematici, prema polu | |
Naziv globalnog indikatora | |
4.1.1 Udeo dece i mladih (a) u razredima 2/3; (b) na kraju osnovnog; i (c) na kraju nižeg srednjeg obrazovanja koja postižu najmanje minimalni nivo dostignuća u (i) čitanju i (ii) matematici, prema polu | |
Potcilj | |
4.1 Do 2030. obezbediti da sve devojčice i dečaci završe besplatno, ravnopravno i kvalitetno osnovno i srednje obrazovanje koje vodi ka relevantnim i efikasnim ishodima učenja | |
Cilj | |
Cilj 4. Obezbediti inkluzivno i pravedno kvalitetno obrazovanje i promovisati mogućnost celoživotnog učenja za sve |
Definicija i metodologija | Vrh |
Definicija | |
Minimalni nivo dostignuća (MND) je merilo osnovnog znanja u domenu matematike i čitanja mereno kroz procene učenja i odgovarajuće razrede. | |
Metodološka objašnjenja | |
Podaci se dobijaju iz istraživanja TIMSS / PIRLS / PISA koje sprovodi OECD. | |
Način računanja | |
Iz istraživanja TIMSS / PIRLS po smernicima OECD-a. | |
Jedinica mere | |
% | |
Dostupne dezagregacije | |
Pol | |
Teritorijalni nivo | |
Republika Srbija |
Izvor podataka i periodika prikuplјanja podataka | Vrh |
Izvor podataka | |
Ujedinjene nacije | |
Periodika prikuplјanja podataka | |
Četvorogodišnja |
Napomena | Vrh |
Podaci za 2/3 razred nisu dostupni. Odnose se na (b) na kraju osnovnog (niži razredi). |
ID globalnog indikatora | Vrh |
C040101 |
Datum ažuriranja metapodataka | Vrh |
29/5/2025 |
Globalni metapodaci | Vrh |
https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-01.pdf |