4.1.1c Удео деце и младих на крају основног образовања (8. разреда) која постижу најмање минимални ниво достигнућа у читању и математици, према полу


Метаподаци
Периодика: Трогодишња
Година: 2025


МЕТАПОДАЦИ
Информације о индикатору
Дефиниција и методологија
Извор података и периодика прикупљања података
Напомена
ID глобалног индикатора
Датум ажурирања метаподатака
Глобални метаподаци

Информације о индикаторуВрх
Назив индикатора

4.1.1c Удео деце и младих на крају основног образовања (8. разреда) која постижу најмање минимални ниво достигнућа у читању и математици, према полу

Назив глобалног индикатора

4.1.1 Удео деце и младих (а) у разредима 2/3; (b) на крају основног; и (c) на крају нижег средњег образовања која постижу најмање минимални ниво достигнућа у (i) читању и (ii) математици, према полу

Потциљ

4.1 До 2030. обезбедити да све девојчице и дечаци заврше бесплатно, равноправно и квалитетно основно и средње образовање које води ка релевантним и ефикасним исходима учења

Циљ

Циљ 4. Обезбедити инклузивно и праведно квалитетно образовање и промовисати могућност целоживотног учења за све


Дефиниција и методологијаВрх
Дефиниција

Минимални ниво достигнућа (МНД) је мерило основног знања у домену математике и читања мерено кроз процене учења и одговарајуће разреде.

Методолошка објашњења

Подаци се добијају из PISA тестирања које спроводи OECD.

Начин рачунања

Подаци се добијају из PISA тестирања које спроводи OECD.

Јединица мере

%

Доступне дезагрегације

Пол, Школски предмет

Територијални ниво

Република Србија


Извор података и периодика прикупљања податакаВрх
Извор података

Уједињене нације/ОЕCD- Организација за економску сарадњу и развој

Периодика прикупљања података

Трогодишња


НапоменаВрх

Подаци се односе на (c) крај нижег средњег образовања (завршетак школовања - осмог разреда).


ID глобалног индикатораВрх

C040101


Датум ажурирања метаподатакаВрх
29/5/2025

Глобални метаподациВрх

https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-01.pdf