4.1.1c Udeo dece i mladih na kraju osnovnog obrazovanja (8. razreda) koja postižu najmanje minimalni nivo dostignuća u čitanju i matematici, prema polu


Metapodaci
Periodika: Trogodišnja
Godina: 2025


METAPODACI
Informacije o indikatoru
Definicija i metodologija
Izvor podataka i periodika prikuplјanja podataka
Napomena
ID globalnog indikatora
Datum ažuriranja metapodataka
Globalni metapodaci

Informacije o indikatoruVrh
Naziv indikatora

4.1.1c Udeo dece i mladih na kraju osnovnog obrazovanja (8. razreda) koja postižu najmanje minimalni nivo dostignuća u čitanju i matematici, prema polu

Naziv globalnog indikatora

4.1.1 Udeo dece i mladih (a) u razredima 2/3; (b) na kraju osnovnog; i (c) na kraju nižeg srednjeg obrazovanja koja postižu najmanje minimalni nivo dostignuća u (i) čitanju i (ii) matematici, prema polu

Potcilj

4.1 Do 2030. obezbediti da sve devojčice i dečaci završe besplatno, ravnopravno i kvalitetno osnovno i srednje obrazovanje koje vodi ka relevantnim i efikasnim ishodima učenja

Cilj

Cilj 4. Obezbediti inkluzivno i pravedno kvalitetno obrazovanje i promovisati mogućnost celoživotnog učenja za sve


Definicija i metodologijaVrh
Definicija

Minimalni nivo dostignuća (MND) je merilo osnovnog znanja u domenu matematike i čitanja mereno kroz procene učenja i odgovarajuće razrede.

Metodološka objašnjenja

Podaci se dobijaju iz PISA testiranja koje sprovodi OECD.

Način računanja

Podaci se dobijaju iz PISA testiranja koje sprovodi OECD.

Jedinica mere

%

Dostupne dezagregacije

Pol, Školski predmet

Teritorijalni nivo

Republika Srbija


Izvor podataka i periodika prikuplјanja podatakaVrh
Izvor podataka

Ujedinjene nacije/OECD- Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj

Periodika prikuplјanja podataka

Trogodišnja


NapomenaVrh

Podaci se odnose na (c) kraj nižeg srednjeg obrazovanja (završetak školovanja - osmog razreda).


ID globalnog indikatoraVrh

C040101


Datum ažuriranja metapodatakaVrh
29/5/2025

Globalni metapodaciVrh

https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-01.pdf