![]() 4.1.2 Стопа завршавања (први циклус основног образовања), према полуМетаподациПериодика: ЧетворогодишњаГодина: 2025 |
МЕТАПОДАЦИ |
Информације о индикатору |
Дефиниција и методологија |
Извор података и периодика прикупљања података |
Напомена |
ID глобалног индикатора |
Датум ажурирања метаподатака |
Глобални метаподаци |
Информације о индикатору | Врх |
Назив индикатора | |
4.1.2 Стопа завршавања (први циклус основног образовања), према полу | |
Назив глобалног индикатора | |
4.1.2 Стопа завршавања (први циклус основног образовања, други циклус основног образовања, средње образовање) | |
Потциљ | |
4.1 До 2030. обезбедити да све девојчице и дечаци заврше бесплатно, равноправно и квалитетно основно и средње образовање које води ка релевантним и ефикасним исходима учења | |
Циљ | |
Циљ 4. Обезбедити инклузивно и праведно квалитетно образовање и промовисати могућност целоживотног учења за све |
Дефиниција и методологија | Врх |
Дефиниција | |
Стопа завршавања првог циклуса основног образовања је проценат деце која су за 3-5 година изнад предвиђеног узраста за последњи разред и која су завршила последњи разред првог циклуса основног образовања. | |
Методолошка објашњења | |
Према ISCED 2011 класификацији, за категорије ISCED 1 - основна школа (1-4. разреда основне школе у оквиру националног образовног система), ISCED 2 - нижа средња школа (еквивалентно 5-8. разреду основне школе у оквиру националног образовног система) и ISCED 3 - виша средња школа (еквивалентно 1-4. разреду средње школе у оквиру националног образовног система). Први циклус основног образовања се односи на 1-4. разред основне школе у оквиру националног образовног система.
MICS 6: https://www.stat.gov.rs/media/5611/mics6_izvestaj_srbija.pdf | |
Начин рачунања | |
Број деце која су за 3-5 година изнад предвиђеног узраста за последњи разред првог циклуса основног образовања (4. разред основне школе по националном образовном систему) и која: (1) највиши ниво образовања који дете сада похађа, односно некада је похађало је виши од основне школе (по националном образовном систему), или (2) највиши ниво образовања који дете сада похађа, односно некада је похађало је основна школа (по националном образовном систему), највиши разред је четврти и дете је завршило тај разред, или (3) највиши ниво образовања који дете сада похађа, односно некада је похађало је основна школа (по националном образовном систему), а разред који дете похађа (некада је похађало) је од 5-8. разреда основне школе (по националном образовном систему) се подели са укупним бројем деце која су за 3-5 година изнад предвиђеног узраста за последњи разред првог циклуса основног образовања (4. разред основне школе по националном образовном систему) и помножи са 100.
| |
Јединица мере | |
% | |
Доступне дезагрегације | |
Пол | |
Територијални ниво | |
Република Србија |
Извор података и периодика прикупљања података | Врх |
Извор података | |
Истраживање вишеструких показатеља (MICS - Multiple Indicator Cluster Survey) | |
Периодика прикупљања података | |
Четворогодишња |
Напомена | Врх |
Последњи доступни подаци су од 2019. када је спроведено последње MICS истраживање у Републици Србији. |
ID глобалног индикатора | Врх |
C040102 |
Датум ажурирања метаподатака | Врх |
29/5/2025 |
Глобални метаподаци | Врх |
https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-02.pdf |