![]() 4.1.2 Stopa završavanja (prvi ciklus osnovnog obrazovanja), prema obrazovanju majkeMetapodaciPeriodika: ČetvorogodišnjaGodina: 2025 |
METAPODACI |
Informacije o indikatoru |
Definicija i metodologija |
Izvor podataka i periodika prikuplјanja podataka |
Napomena |
ID globalnog indikatora |
Datum ažuriranja metapodataka |
Globalni metapodaci |
Informacije o indikatoru | Vrh |
Naziv indikatora | |
4.1.2 Stopa završavanja (prvi ciklus osnovnog obrazovanja), prema obrazovanju majke | |
Naziv globalnog indikatora | |
4.1.2 Stopa završavanja (prvi ciklus osnovnog obrazovanja, drugi ciklus osnovnog obrazovanja, srednje obrazovanje) | |
Potcilj | |
4.1 Do 2030. obezbediti da sve devojčice i dečaci završe besplatno, ravnopravno i kvalitetno osnovno i srednje obrazovanje koje vodi ka relevantnim i efikasnim ishodima učenja | |
Cilj | |
Cilj 4. Obezbediti inkluzivno i pravedno kvalitetno obrazovanje i promovisati mogućnost celoživotnog učenja za sve |
Definicija i metodologija | Vrh |
Definicija | |
Stopa završavanja prvog ciklusa osnovnog obrazovanja je procenat dece koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred i koja su završila poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja. | |
Metodološka objašnjenja | |
Prema ISCED 2011 klasifikaciji, za kategorije ISCED 1 - osnovna škola (1-4. razreda osnovne škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema), ISCED 2 - niža srednja škola (ekvivalentno 5-8. razredu osnovne škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema) i ISCED 3 - viša srednja škola (ekvivalentno 1-4. razredu srednje škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema). Prvi ciklus osnovnog obrazovanja se odnosi na 1-4. razred osnovne škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema.
MICS 6: https://www.stat.gov.rs/media/5611/mics6_izvestaj_srbija.pdf | |
Način računanja | |
Broj dece koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (4. razred osnovne škole po nacionalnom obrazovnom sistemu) i koja: (1) najviši nivo obrazovanja koji dete sada pohađa, odnosno nekada je pohađalo je viši od osnovne škole (po nacionalnom obrazovnom sistemu), ili (2) najviši nivo obrazovanja koji dete sada pohađa, odnosno nekada je pohađalo je osnovna škola (po nacionalnom obrazovnom sistemu), najviši razred je četvrti i dete je završilo taj razred, ili (3) najviši nivo obrazovanja koji dete sada pohađa, odnosno nekada je pohađalo je osnovna škola (po nacionalnom obrazovnom sistemu), a razred koji dete pohađa (nekada je pohađalo) je od 5-8. razreda osnovne škole (po nacionalnom obrazovnom sistemu) se podeli sa ukupnim brojem dece koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (4. razred osnovne škole po nacionalnom obrazovnom sistemu) i pomnoži sa 100.
| |
Jedinica mere | |
% | |
Dostupne dezagregacije | |
Nivo obrazovanja | |
Teritorijalni nivo | |
Republika Srbija |
Izvor podataka i periodika prikuplјanja podataka | Vrh |
Izvor podataka | |
Istraživanje višestrukih pokazatelja (MICS - Multiple Indicator Cluster Survey) | |
Periodika prikuplјanja podataka | |
Četvorogodišnja |
Napomena | Vrh |
Poslednji dostupni podaci su od 2019. kada je sprovedeno poslednje MICS istraživanje u Republici Srbiji. |
ID globalnog indikatora | Vrh |
C040102 |
Datum ažuriranja metapodataka | Vrh |
29/5/2025 |
Globalni metapodaci | Vrh |
https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-02.pdf |