4.1.2 Stopa završavanja (prvi ciklus osnovnog obrazovanja), prema obrazovanju majke


Metapodaci
Periodika: Četvorogodišnja
Godina: 2025


METAPODACI
Informacije o indikatoru
Definicija i metodologija
Izvor podataka i periodika prikuplјanja podataka
Napomena
ID globalnog indikatora
Datum ažuriranja metapodataka
Globalni metapodaci

Informacije o indikatoruVrh
Naziv indikatora

4.1.2 Stopa završavanja (prvi ciklus osnovnog obrazovanja), prema obrazovanju majke

Naziv globalnog indikatora

4.1.2 Stopa završavanja (prvi ciklus osnovnog obrazovanja, drugi ciklus osnovnog obrazovanja, srednje obrazovanje)

Potcilj

4.1 Do 2030. obezbediti da sve devojčice i dečaci završe besplatno, ravnopravno i kvalitetno osnovno i srednje obrazovanje koje vodi ka relevantnim i efikasnim ishodima učenja

Cilj

Cilj 4. Obezbediti inkluzivno i pravedno kvalitetno obrazovanje i promovisati mogućnost celoživotnog učenja za sve


Definicija i metodologijaVrh
Definicija

Stopa završavanja prvog ciklusa osnovnog obrazovanja je procenat dece koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred i koja su završila poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja. 

Metodološka objašnjenja

Prema ISCED 2011 klasifikaciji, za kategorije ISCED 1 - osnovna škola (1-4. razreda osnovne škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema), ISCED 2 - niža srednja škola (ekvivalentno 5-8. razredu osnovne škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema) i ISCED 3 - viša srednja škola (ekvivalentno 1-4. razredu srednje škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema). Prvi ciklus osnovnog obrazovanja se odnosi na 1-4. razred osnovne škole u okviru nacionalnog obrazovnog sistema. 

 

MICS 6: https://www.stat.gov.rs/media/5611/mics6_izvestaj_srbija.pdf

Način računanja

Broj dece koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (4. razred osnovne škole po nacionalnom obrazovnom sistemu) i koja: (1) najviši nivo obrazovanja koji dete sada pohađa, odnosno nekada je pohađalo je viši od osnovne škole (po nacionalnom obrazovnom sistemu), ili (2) najviši nivo obrazovanja koji dete sada pohađa, odnosno nekada je pohađalo je osnovna škola (po nacionalnom obrazovnom sistemu), najviši razred je četvrti i dete je završilo taj razred, ili (3) najviši nivo obrazovanja koji dete sada pohađa, odnosno nekada je pohađalo je osnovna škola (po nacionalnom obrazovnom sistemu), a razred koji dete pohađa (nekada je pohađalo) je od 5-8. razreda osnovne škole (po nacionalnom obrazovnom sistemu) se podeli sa ukupnim brojem dece koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (4. razred osnovne škole po nacionalnom obrazovnom sistemu) i pomnoži sa 100.


Jedinica posmatranja su deca koja su za 3-5 godina iznad predviđenog uzrasta za poslednji razred prvog ciklusa osnovnog obrazovanja (4. razred osnovne škole po nacionalnom obrazovnom sistemu).

Jedinica mere

%

Dostupne dezagregacije

Nivo obrazovanja

Teritorijalni nivo

Republika Srbija


Izvor podataka i periodika prikuplјanja podatakaVrh
Izvor podataka

Istraživanje višestrukih pokazatelja (MICS - Multiple Indicator Cluster Survey)

Periodika prikuplјanja podataka

Četvorogodišnja


NapomenaVrh

Poslednji dostupni podaci su od 2019. kada je sprovedeno poslednje MICS istraživanje u Republici Srbiji.


ID globalnog indikatoraVrh

C040102


Datum ažuriranja metapodatakaVrh
29/5/2025

Globalni metapodaciVrh

https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-02.pdf