4.6.1 Удео ученика старости 15 година који нису достигли најмањи фиксни ниво постигнућа на PISA скали за три основна школска предмета


Метаподаци
Периодика: Трогодишња
Година: 2025


МЕТАПОДАЦИ
Информације о индикатору
Дефиниција и методологија
Извор података и периодика прикупљања података
Напомена
ID глобалног индикатора
Датум ажурирања метаподатака
Глобални метаподаци

Информације о индикаторуВрх
Назив индикатора

4.6.1 Удео ученика старости 15 година који нису достигли најмањи фиксни ниво постигнућа на PISA скали за три основна школска предмета

Назив глобалног индикатора

4.6.1 Удео становништва одређеног узраста које је достигло најмањи фиксни ниво постигнућа у функционалној (а) писмености и (b) математичким компетенцијама, према полу

Потциљ

4.6 До 2030. обезбедити да сви млади и знатан део одраслих (мушкараца и жена) постигну језичку и нумеричку писменост

Циљ

Циљ 4. Обезбедити инклузивно и праведно квалитетно образовање и промовисати могућност целоживотног учења за све


Дефиниција и методологијаВрх
Дефиниција

Индикатор мери удео ученика старих 15 година који не достигну ниво 2 (ниво основних вештина) на PISA скали за три основна школска предмета: читање, математика и науке. 

Методолошка објашњења

Подаци произилазе из Програма за међународно оцењивање ученика (PISA), који представљају трогодишњу међународну анкету која има за циљ евалуацију образовних система тестирањем вештина и знања 15-годишњих ученика.  PISA тестирање  спроводи OECD.

Начин рачунања

Број 15-годишњих ученика који нису достигли ниво 2 (ниво основних вештина) ,подељен укупним бројем 15-годишњих ученика.

Јединица мере

%

Доступне дезагрегације

Школски предмет

Територијални ниво

Република Србија


Извор података и периодика прикупљања податакаВрх
Извор података

OECD - Организација за економску сарадњу и развој

Периодика прикупљања података

Трогодишња


НапоменаВрх

PISA 2015 није спроведена у Републици Србији.


ID глобалног индикатораВрх

C040601


Датум ажурирања метаподатакаВрх
30/5/2025

Глобални метаподациВрх

https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-06-01.pdf